Europejski Projekt MASCIL (Mathematics and Science for Life), czyli Matematyka i Przedmioty Przyrodnicze dla Życia, ma na celu zintegrowanie nauczania matematyki oraz aktywizujących metod w zakresie przedmiotów przyrodniczych (inquiry-based science) dla uzyskania lepszych efektów nauczania w tym zakresie.
W Projekcie tym, koordynowanym przez Niemcy, uczestniczą przedstawiciele różnych instytucji funkcjonujących w ramach systemów edukacyjnych w Austrii, Bułgarii, Czechach, Cyprze, Grecji, Hiszpanii, Holandii, Litwie, Niemczech, Norwegii, Rumunii, Turcji oraz Wielkiej Brytanii.
Dużo uwagi poświęcono w tym Projekcie kształceniu i doskonaleniu nauczycieli w celu upowszechnienia w szkołach aktywizujących metod nauczania i zmiany roli nauczyciela na przewodnika uczniów w ich procesie uczenia się przez odkrywanie (Inquiry-Based Learning, IBL).
W ramach projektu w poszczególnych krajach prowadzone jest m. in. doskonalenie nauczycieli oraz tworzone są materiały dydaktyczne, a podczas kilku spotkań przedstawicieli wszystkich krajów uczestniczących prezentowane wyniki tych prac.
Kolejne spotkanie w ramach tego Projektu odbyło się w dniach 30.11. – 3.12.2015 r. w Sofii. Towarzyszyło mu posiedzenie Europejskiego Zespołu Doradców (EAB), w którym uczestniczyłam.
http://www.mascil-project.eu/
http://www.mascil-project.eu/project/support
Alicja Wojtyna-Jodko